Saturday, October 29, 2011

SIAPA NAK BANGKANG: UMNO DAN PARTI KOMUNIS CHINA SAMA-SAMA BAHAYA

 

 
Dato' Seri Najib Razak selaku Presiden Umno mesti memutuskan hubungan dengan Parti Komunis China (PKC), jika benar-benar ikhlas hendak melawan komunis.

"Beliau jangan membohongi rakyat dalam isu komunis ini," tegas AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad kepada Harakah.

Katanya, rakyat hendak mengetahui kenapa Umno sanggup mengadakan perjanjian persefahaman (MoU) dengan Parti Komunis China pada 5 Ogos 2010 yang lalu, kerana ini bukan hubungan parti dengan kerajaan, tetapi hubungan antara parti dengan parti. Tambahnya, lebih merbahaya lagi Umno bersetuju untuk menghantar Pemuda dan Puteri untuk belajar dengan Parti Komunis China.

Ustaz Idris berkata, ini bererti Umno telah merosakkan generasi muda dalam parti itu untuk 'belajar' cara Parti Komunis China bergerak. Jika Najib enggan memutuskan hubungan dengan Parti Komunis China, sah beliau seorang pemimpin talam dua muka, tegas beliau.

"Najib hanya bersemangat menghentam perjuangan komunis di hadapan bekas anggota polis, tetapi dalam masa yang sama beliau berasmara dengan Parti Komunis China," ujarnya. Soal beliau, apakah komunis China menggunakan kitab lain daripada komunis Malaya?

"Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China? Kenapa tidak putuskan dengan bapa yang menjadi penaung kepada Parti Komunis Malaya?" tanya beliau lagi. Justeru, katanya, PAS menganggap kedua-duanya Umno dan PKC sama-sama merbahaya kepada negara dan agama.

No comments:

Post a Comment